Rabu, 4 Ogos 2010

today aku ingin memperkatakan tentang CINTA...

satu-satu nya cara agar kita memperolehi kasih sayang ialah jangan menuntut 
agar kita di cintai,tetapi mulailah memberi kasih sayang kepada orang lain 
tanpa mengharapkan balasan...



Adakah CINTA itu indah???adakah CINTA itu memberi makna yang sangat spesial buat pasangan???adakah makna CINTA itu jugak membuat smua org yg bercinta akan bahagia???dan juga kerana CINTA org yg bercinta ini akan menangis....FUH !!! dan kalo di pikirkan kembali...kepala akan sakit...

' cinta mengajar kita lemah tetapi membangkitkan kekuatan..
cinta bukan mengajar kita menghinakan diri, tetapi 
menghembuskan kegagahan...cinta bukan melemahkan
semangat tetapi membangkitkan semangat '
adakah ayat-ayat ini tepat???


MADAH CINTA

" jangan menerima cinta seseorang kerana kepentingan diri atau terpaksa.terima dengan ikhlas sepertimana si dia mencintaimu..manakala, mencintai juga jangan terlalu melebihi batas sehingga melebihi cinta pada diri sendiri.apa sahaja yang dilakukan dalam hidup perlu seimbang termasuklah cinta...."

    " andai kata dunia hendak meraih cinta, ia tak akan mampu dan andai kata ia akan menolaknya, ia juga tx akan kuasa..kerana cinta itu suatu anugerah, bukan suatu hasil usaha...cinta berasal dari tuhan "
                                                                                         
Cinta tidak memberikan apa2 melainkan dirinya dan tidak mengambil apa2 
melainkan daripada dirinya.Cinta tidak mengawal sesiapa dan cinta tidak boleh dikawal sesiapa kerana cinta lengkap dengan sendirinya... 
-Khalil Gibran-

lelaki itu prosa alam...perempuan sajaknya...
cinta itu lagu dan perkahwinan orkestranya...
-Pepatah Denmark-

hidup tanpa cinta ibarat taman tidak bebunga....

-Pepatah Inggeris-

seorang Gadis dengan pipi kemerahan menghampri dan tersenyum die berkata...
" Cinta itu laksana air pancuran yang digunakan roh pengantin sebagai siraman ke dalam roh orang2 yang kuat,membuat mereka bangkit dalam doa di anatara bintang2 di malam hari dan senandung pujian di depan matahari di siang hari "

Seorang wanita akan memandang rendah terhadap lelaki yang menyatakan cinta kepadanya.....terkecuali kalau memang lelaki itu yang diharapkannya...
-Elizabeth Stoddard-


aku hanya mampu berkata ngenai cinta ini hanya dengan menulis di blog ini..terlalu sukar utk aku meluahkan cinta aku ini pada sesiapa pun...bagi aku,aku terlalu perit untuk bercinta lagi..terlalu terseksa...untuk menemui cinta yg sejati serta ikhlas....adakah aku terlalu ego???atau aku blum bersedia lagi utk bercinta????bagi aku,aku terlalu sukar nx menerima kenyatan bila terjadi sesuatu atas diri aku pabila bercinta...s0 skrg aku harus tunggu...tunggu..dan tunggu...pasti ia akan datang...cinta bukan hanya kepada manusia tetapi pada tuhan yg mencipta nya...dengan apa yg terjadi adalah dugaan dari allah swt...












' CINTA TIDAK PERNAH MEMINTA, IA SENTIASA MEMBERI. CINTA MEMBAWA PENDERITAAN TETAPI TIDAK PERNAH BERDENDAM,TAK PERNAH MEMBALAS DENDAM.DI MANA ADA CINTA DI SITU ADA KEHIDUPAN. MANAKALA KEBENCIAN MEMBAWA KEPADA KEMUSNAHAN..'
                                                                                                                      -mahatma ghandhi-




pabila cinta menggamitmu,ikutilah ia walaupun jalan-jalannya sukar dan curam. pabila ia mengepakkan sayapnya, engkau serahkanlah dirimu kepadanya walaupun pedang yang tersisip pada syapnya akan melukakan mu....
 
Tak ingin ku jalani cInta yang begini...Yang kutahu cinta itu indah
Tak ingin ku rasakan jiwa yang tak tenang...Ku mau kau tetap disisiku
dan tak ingin ku rasakan...jiwa yang tak tenang
ku mau kau tetap disisiku...Siang hariku bagaikan malam
Pelangi pun berwarnakan gelap...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan